Marketing e-mailowy dla małych firm: przewodnik dla początkujących

Marketing skierowany do klientów za pośrednictwem poczty e-mail to sztuka, którą każda mała firma może opanować i wykorzystać do osiągnięcia imponującego zwrotu z inwestycji. Większość form marketingu jest droga. Bezpośrednie przesyłki pocztowe mogą kosztować do 1 USD za cel, podczas gdy billboardy mogą kosztować 14 000 USD za sztukę w dużych miastach. A reklamy telewizyjne mogą iść w miliony, jeśli uwzględni się koszty produkcji i rozmieszczenia.

 

Spójrzmy prawdzie w oczy: większość małych firm nie może sobie na to pozwolić. Ale co by było, gdyby istniał sposób na dotarcie do pożądanych odbiorców za znacznie mniej — być może zaledwie 9 USD miesięcznie? Nie potrzebujesz wróżki chrzestnej. Wystarczy wykorzystać siłę e-mail marketingu.

 

Dlaczego warto korzystać z e-mail marketingu w swojej małej firmie?

Jeśli chodzi o docieranie do nowych odbiorców, podgrzewanie potencjalnych klientów lub utrzymywanie kontaktów z obecnymi klientami, nic nie dorówna marketingowi e-mailowemu – i to nie tylko dlatego, że jest opłacalny. Głównym powodem, dla którego musisz używać kampanii e-mailowych, jest to, że są one niezwykle skuteczne. Średni współczynnik otwarć e-maili marketingowych w 2021 roku wyniósł aż 21,5% – wzrost o 3,5% w ciągu zaledwie jednego roku. To sprawia, że ​​jest to zdecydowanie jeden z najskuteczniejszych sposobów reklamy.

 

Profesjonalni marketerzy wiedzą, że to działa – dlatego 41,5% uważa, że ​​jest to bardzo ważny czynnik sukcesu ich firmy. W 2019 r. marketing e-mailowy zapewnił zwrot z inwestycji (ROI) w wysokości niewiarygodnych 52 USD za każdego wydanego dolara . Oznacza to, że nie możesz sobie pozwolić na to, aby go nie używać. Podczas gdy cena i skuteczność to dwa kluczowe argumenty przemawiające za prowadzeniem e-mailowych kampanii marketingowych, jednym z nich, który zwykle przemawia do zapracowanych właścicieli małych firm, jest to, że można to zrobić samodzielnie.

Marketing e-mailowy dla małych firm

Nie musisz zlecać prowadzenia kampanii e-mailowych agencji ani zatrudniać kogoś na miejscu. Przy odrobinie smaru i zdobytych tutaj informacjach będziesz w stanie błyskawicznie stworzyć i uruchomić własną skuteczną kampanię.

 

Jak rozpocząć e-mail marketing w małej firmie

1. Wybierz odpowiednią dla siebie platformę e-mail marketingu

Posiadanie odpowiednich narzędzi jest istotną częścią każdej pracy, niezależnie od tego, czy jest to stolarka, czy marketing. A w przypadku marketingu biznesowego oznacza to wybór odpowiedniego oprogramowania do marketingu e-mailowego. Możesz zrezygnować z tego kroku i utworzyć wszystkie listy i kampanie ręcznie w Gmailu, Outlooku lub innym dostawcy usług e-mail, z którego korzystasz, ale musisz prowadzić firmę. Ręczne tworzenie listy to żmudny, czasochłonny proces, który odciąga Twoją uwagę i energię od innych obszarów.

 

Ponadto platforma e-mail daje możliwość personalizacji wiadomości podczas zbierania wskaźników wydajności. Już same te czynniki sprawiają, że warto w nie zainwestować. Decydując się na dziesiątki dostępnych programów, musisz znaleźć taki, który ma odpowiednią dla Ciebie funkcjonalność.

Zbuduj swoją listę

Niektóre funkcje, które należy wziąć pod uwagę, to:

  • Funkcje personalizacji – prawdopodobieństwo, że cele będą otwierać spersonalizowane wiadomości e-mail, jest o 26% większe. Poszukaj platformy, która może przeanalizować Twoją listę pod kątem nazwisk i automatycznie wstawić je do wiadomości e-mail.
  • Niestandardowe oznakowanie – Twoi klienci kojarzą Twoją małą firmę z określonymi kolorami i logo. Oprogramowanie, które wybierzesz, powinno ułatwić dostosowanie e-maili do Twojej marki.
  • Testy A/B – Testowanie wersji to jeden z filarów współczesnego marketingu. Powinieneś wybrać platformę, która pozwala wypróbować różne tematy i inne treści, aby znaleźć to, co najlepiej pasuje do Twojej dziedziny.
  • Przeciągnij i upuść — jeśli nie wiesz, jak kodować, będziesz potrzebować oprogramowania, które pozwoli Ci tworzyć świetnie wyglądające wiadomości e-mail bez gruntownej znajomości HTML lub CSS.
  • Responsywny design – 81% e-maili jest otwieranych na urządzeniach mobilnych; Upewnij się, że Twój kreator e-maili automatycznie skaluje je do różnych rozmiarów ekranu.
  • Narzędzia do segmentacji – aby uzyskać najlepsze wyniki, należy kierować reklamy do różnych grup z różnymi komunikatami. Poszukaj platformy z narzędziem do segmentacji, które pozwala podzielić listę na mniejsze grupy.

Niektóre z najpopularniejszych platform e-mail marketingu obejmują:

  • Constant Contact
  • HubSpot
  • MailChimp
  • Aweber
  • Sendinblue

 

2. Zbuduj swoją listę

Skuteczny e-mail marketing zależy od tego, czy Twoje wiadomości trafią do właściwych osób. Aby to zrobić, potrzebujesz dobrej listy marketingowej. Istnieje kilka sposobów, aby go zdobyć. Pierwszym z nich jest zbudowanie go samodzielnie. Przejrzyj swoje kontakty, wyciągnij wizytówki zebrane na konferencjach branżowych i przeszukaj internet w poszukiwaniu danych kontaktowych osób, do których chcesz dotrzeć. Może to być czasochłonne.

Aby przyspieszyć ten proces, dodaj formularz rejestracji do swojej witryny. Ułatwia to zainteresowanym odwiedzającym (którzy, miejmy nadzieję, są gorącymi potencjalnymi klientami) szybkie i łatwe dotarcie na Twoją listę mailingową. Rozważ zaoferowanie zniżki, aby zachęcić tych, którzy się wahają. Zdziwisz się, ile nowych e-maili możesz wygenerować, dodając do swojej witryny reklamę pełnoekranową oferującą 10% zniżki w zamian za adres e-mail.

 

Powinieneś także wykorzystać moc swoich kont w mediach społecznościowych do generowania subskrybentów. Twórz interesujące, odpowiednie treści , które przyciągną odpowiedni typ ludzi. Umieść w swoim profilu link, który przekierowuje do formularza rejestracyjnego. Osoby, które śledzą Cię w mediach społecznościowych, prawdopodobnie są już przynajmniej trochę zainteresowane Twoją ofertą. Od Ciebie zależy, czy umieścisz je na swojej liście mailingowej.

 

Inną opcją jest zakup listy. Począwszy od 100 USD do 600 USD CPM (koszt tysiąca adresów), istnieje wiele miejsc, w których można kupić te listy za pomocą prostego wyszukiwania w Google. Pamiętaj tylko, że te listy mogą mieć różną jakość. Co więcej, kupując listy, bardzo łatwo jest naruszyć wytyczne dotyczące spamu. W niektórych miejscach wysyłanie e-maili bez ich zgody jest nielegalne.

 

Możesz również zaszkodzić swojej reputacji nadawcy, co w niektórych przypadkach może nawet spowodować umieszczenie Twojego adresu IP na czarnej liście. Jeśli kupujesz listy e-mail marketingowe, robisz to na własne ryzyko.

3. Zaplanuj swoją kampanię

Teraz, gdy masz już zebrane cele, nadszedł czas, aby zacząć zastanawiać się, co chcesz osiągnąć w swojej kampanii e-mailowej. Jakie są Twoje cele? Czy chcesz wysyłać e-maile promocyjne promujące wyprzedaże i oferty specjalne? Czy chcesz wysyłać e-maile transakcyjne, takie jak wiadomości o porzuconym koszyku lub sprzedaży dodatkowej? Czy zabiegasz o rekomendacje lub recenzje od obecnych klientów?

 

Gdy już zdecydujesz, co chcesz osiągnąć, nadszedł czas na utworzenie kampanii. Istnieje pięć typowych typów wiadomości e-mail, które odpowiadają większości Twoich potrzeb:

  • Wysyłka e-maili – używana do ogólnych ogłoszeń skierowanych do dużej grupy odbiorców.
  • Miesięczne biuletyny — aby Twoja firma była na bieżąco i informowała odbiorców o nowych wydarzeniach.
  • E- maile powitalne — dla nowych subskrybentów lub klientów.
  • E- maile promocyjne — oferujące sprzedaż, korzyści lub zachęty zachęcające do transakcji.
  • E- maile z przypomnieniem – zachęcaj odbiorców do sfinalizowania zakupów lub dokonania kolejnego.

Jedna z bardziej powszechnych sekwencji składa się z powitalnego e-maila po wstępnej rejestracji, jednego lub kilku e-maili promocyjnych zachęcających do sprzedaży, po których następują e-maile promocyjne lub e-maile z przypomnieniem. Marketing e-mailowy to także skuteczny sposób na ponowne zaangażowanie byłych klientów lub rozgrzewkę potencjalnych klientów, którzy wymarli. Typowa sekwencja składa się z e-maila przypominającego o Twojej marce, po którym następuje wiadomość „tęsknimy za Tobą”, oferująca zniżkę lub inną zachętę do ponownego skorzystania z Twojej firmy.

Zaplanuj swoją kampanię

Istnieje również wiele innych zastosowań wiadomości e-mail. Być może organizujesz dzień otwarty i chcesz zaprosić odbiorców. Być może masz comiesięczny biuletyn, który pomaga ustalić Twoją wiarygodność i autorytet. Piękno tego medium polega na jego wszechstronności. Wszystko, co musisz zrobić, to dostosować wiadomości do swoich celów.

 

4. Utwórz swoje e-maile

Tutaj Twoje e-maile stają się rzeczywistością. Częstym błędem wielu niedoświadczonych marketerów jest chęć dodania zbyt wielu dzwonków i gwizdków. Zbyt skomplikowany projekt nie tylko odwraca uwagę od kluczowego przesłania, ale także dezorientuje klientów. Utrzymuj swój projekt w czystości i prostocie. Niektóre firmy wybierają wiadomości e-mail w postaci zwykłego tekstu, które nie zawierają grafiki poza logo w podpisie.

 

To może być jednak dla ciebie zbyt ekstremalne. Oznaczanie e-maili marką jest w porządku, ale upewnij się, że są proste. Po ustaleniu projektu nadszedł czas, aby skupić się na przesyłaniu wiadomości. Pierwszą bitwą jest otwarcie wiadomości, a to oznacza przekonujący temat. Spróbuj wzbudzić ciekawość lub zaoferuj inną motywację, np. „Nie uwierzysz w tę ofertę”, „25% zniżki w całej witrynie” lub „Błędy, które mogą Cię kosztować”.

 

Teraz, gdy masz uwagę czytelnika, nadszedł czas, aby przedstawić swoją sprawę. Unikaj nadpisywania i zachowaj prostotę. Wyjaśnij, co oferujesz lub co chcesz osiągnąć, a następnie dołącz wezwanie do działania. Każdy warty swojej ceny sprzedawca powie ci, że musisz poprosić o sprzedaż. Wezwania do działania w e-mailach i innych zabezpieczeniach to marketingowy odpowiednik.

 

Niektórym osobom pomaga wyobrażenie sobie pisania do konkretnego klienta, którego dobrze znają. Używanie żargonu branżowego jest w porządku, ale tylko wtedy, gdy jest to coś, co zrozumieją wszyscy w Twojej branży.

 

5. Wyślij kampanię i przeanalizuj wyniki

Platforma e-mail, którą wybrałeś w kroku pierwszym, powinna dostarczać Ci wszystkich potrzebnych informacji na temat skuteczności Twoich wiadomości – a to powinno dać Ci wyobrażenie o tym, gdzie możesz je ulepszyć w przyszłości. Czy nie dostajesz wystarczająco dużo otwarć? Możesz mieć złą listę, a może musisz wypróbować inny temat. Otwarcia, ale brak konwersji? Spróbuj zmienić treść.

 

Czy widzisz dużo rezygnacji z subskrypcji? Być może wysyłasz zbyt wiele e-maili i stajesz się irytujący. Jeśli Twoje wyniki są słabe, nie martw się. E-mail marketing to sztuka i nikt nie robi tego dobrze za pierwszym (ani drugim, ani trzecim) razem. Dlatego warto skorzystać z testów A/B. Ale jeśli włożysz w to pracę, w mgnieniu oka poczujesz, co działa, a co nie, i zaczniesz generować pożądane wyniki.

 

Wskazówki dotyczące bonusów

Oto kilka dodatkowych pomysłów, które pomogą Ci zmaksymalizować kampanie e-mailowe:

  • Skup się na jakości , a nie ilości.
  • Zachęcaj do rejestracji wszędzie tam, gdzie ma to sens (media społecznościowe, na Twojej stronie internetowej itp.).
  • Segmentuj listę , aby Twoje wiadomości były lepiej ukierunkowane.
  • Automatyzuj wiadomości tam, gdzie możesz . Obejmuje to wiadomości powitalne, potwierdzenia zakupów i e-maile z prośbą o ponowne zaangażowanie.

 

E-mail marketing to potężne narzędzie dla małych firm

Marketing e-mailowy zapewnia możliwość uzyskania ogromnego zwrotu z inwestycji bez dużych kosztów początkowych. Ale nie możesz po prostu wysyłać wiadomości chcąc nie chcąc i mieć nadzieję na wyniki. Zaplanuj strategię, wykonuj pracę, śledź wyniki i dostosuj komunikaty (innymi słowy, postępuj zgodnie ze wskazówkami podanymi tutaj), a przekonasz się, że Twoje kampanie otrzymują świetne odpowiedzi w krótkim czasie.